اسید اگزالیک

فروش عمده اسیداگزالیک درجه یک

آشنایی صفر تا صد اسید اگزالیک هیدارته و خشک

 

 

 

فروش اسید اگزالیک یک ترکیب سفید، کریستالی از خانواده های مهم گروه مواد شیمیایی است که در بسیاری از گیاهان یافت می شود. بر اساس خلوص 95٪، 99٪ و 99.6٪ به ترتیب به عنوان تجاری، فنی و صادرات در درجه های مختلف عرضه می شوند. این ماده که به عنوان عامل گندزدا در نظر گرفته می شود در صنایعی چون تولیدات شیمیایی، داروسازی، تولیدات چرمی و سایر بخش ها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

اسیداگزالیک برای کنه کشی

این محصول یک ترکیب اسید آلی است که در گیاهان و سبزیجات مختلفی که ما هر روز نیز می خوریم یافت می شود، از جمله عسل. با ما همراه باشید تا یک نمای کلی از اسیداگزالیک و کاربردهای آن برای کنترل واروآ در زنبورداری ارائه دهیم.

به جرات می توان گفت که خرید اگزالیک اسید در محیط ما به وفور یافت می شود و ما همیشه در رژیم غذایی خود اسید اگزالیک را در سطوح پایین مصرف می کنیم. اسید اگزالیک در خارج از زنبورداری به عنوان یک پاک کننده موثر برای بسیاری از موارد مختلف از ساختمان ها تا استخرها استفاده می شود. این ماده همچنین برای سفید کردن چوب و در برخی از محصولات سفید کننده دندان استفاده می شود.

برای زنبورداران، اسید اگزالیک به عنوان کنه کش “نرم” استفاده می شود زیرا برای آفت اولیه همچون واروآ سمی است. این اسید گزینه خوبی برای درمان کنه های واروآ است، زیرا با کنه تعامل دارد و بعید است که کنه‌های واروآ نسبت به آن مقاومت نشان دهند.

فروش اسیداگزالیک هیدارته (Hydrated oxalic acid)

با توجه به مصارف مختلفی که برای این ماده تعریف می شود در برخی موارد لازم است از بجای انواع دهیدارته از اسیداگزالیک های هیدارته استفاده شود. در روش هایی که نیاز به استفاده به روش های پاششی و یا بخارات این ماده وجود دارد اغلب این نوع از محصول ارائه می شود که در حجم هایی حتی با تناژ بالا نیز قابل سفارش است.

اگزالیک اسید یک پاک کننده قوی و همه کاره است که نتایج استثنایی را در کاربردهای مختلف ارائه می دهد. از زدودن زنگ تا سفید کردن چوب و مراقبت از منسوجات، این محلول سازگار با محیط زیست برای مصارف صنعتی و خانگی عالی است. امروز روی اسید اگزالیک سرمایه‌گذاری کنید و قدرت پاک‌کنندگی بی‌نظیری را تجربه کنید که حتی چالش‌برانگیزترین کارها را نیز ساده می‌کند.

کاربرد های شگفت انگیز اسیداگزالیک

اسید اگزالیک بیشتر به طور گسترده به عنوان یک پاک کننده برای طیف وسیعی از وسایل در خانه و صنایع استفاده می شود. بیایید به کاربردهای مختلف اسید اگزالیک در زیر نگاه کنیم.

  • بهره برداری صنعتی

اسید اگزالیک در صنایع مختلف بسیار ارزشمند است، به ویژه در صنعت نساجی، جایی که به عنوان یک ماده خشک کننده عمل می کند و چسبندگی رنگ ها را به پارچه برای رنگ های زنده تر و ماندگارتر افزایش می دهد. فراتر از منسوجات، ظرفیت آن برای تشکیل کمپلکس های پایدار با یون های فلزی در فرآیندهای متعدد در بخش های مختلف کاربرد پیدا می کند و تطبیق پذیری آن را نشان می دهد. نقش این اسید در کاربردهای صنعتی تخصصی مختلف گسترش می‌یابد که نشان‌دهنده اهمیت آن در افزایش کارایی و عملکرد است.

  • نظافت و نگهداری

به عنوان یک ترکیب اسیدی قوی، اسید اگزالیک در تمیز کردن کاربردها، به ویژه برای از بین بردن زنگ زدگی و لکه هایی که به سختی پاک می شوند، بسیار موثر است. آن در حذف لکه، آن را به یک انتخاب محبوب برای کارهای مختلف تعمیر و نگهداری تبدیل می کند.

  • استفاده کشاورزی

اثر اگزالیک اسید در ریشه کن کردن کنه ها نقش مهمی در حفظ رفاه، سرزندگی و بهره وری کندوها ایفا می کند و محیطی پایدار را برای رشد زنبورها تضمین می کند. علاوه بر این، با کمک به سلامت کلی جمعیت زنبور عسل به طور غیرمستقیم از فرآیندهای گرده افشانی که برای شکوفایی اکوسیستم‌های مختلف و فعالیت‌های کشاورزی مهم هستند، پشتیبانی می‌کند. استفاده از آن به عنوان یک عامل کنترل آفات در زنبورداری، اهمیت شیوه های مدیریت آفات پایدار و موثر در حفظ جوامع زنبور عسل متعادل و سالم را برجسته می کند.

  • پردازش چرم

اسید اگزالیک با تمیز کردن و آماده‌سازی مؤثر پوست‌ها در فرآوری چرم، حذف موها و ناخالصی‌های باقی‌مانده را تسهیل می‌کند و سطح صاف‌تر و یکنواخت‌تری را تضمین می‌کند. دخالت اسید در فرآیند دباغی همچنین به بهبود ویژگی‌های ذاتی چرم از جمله انعطاف‌پذیری و طول عمر آن کمک می‌کند. این منجر به محصولی می شود که نه تنها استانداردهای صنعت را برآورده می کند، بلکه انتظارات مصرف کنندگان را برای کالاهای چرمی باکیفیت و بادوام نیز برآورده می کند.

  • کاربردهای آزمایشگاهی

در محیط های آزمایشگاهی، اسید اگزالیک برای اهداف تحلیلی مختلف استفاده می شود. این می تواند به عنوان یک معرف در واکنش های مختلف عمل کند و به دانشمندان در شناسایی و تعیین کمیت مواد مختلف کمک کند. خواص آن را به ابزاری همه کاره در تحقیقات و آزمایش های علمی تبدیل می کند. علاوه بر این، کاربردهای گسترده آن به سنتز مواد و شیمی آلی گسترش می یابد و سازگاری و اهمیت آن را در زمینه های مختلف تجربی نشان می دهد.

اسیداگزالیک در زنبورداری

مدیریت واروآ برای زنبوردار مشکل ساز است و اگر این کنه تکثیر شود، در یک دوره 2 تا 3 ساله، هر کلنی می تواند به طور کامل از بین برود و بمیرد. احتمال مرگ و میر کلنی ها با آلودگی بیشتر واروآ افزایش می یابد، بنابراین اگر نمی خواهید در زمستان خطر از دست دادن کلنی خود را داشته باشید، درمان موثر و قطعی واروآ بسیار مهم است.

کنه‌های واروآ مانند زنبور عسل می‌توانند ۲ تا ۳ ماه در فصل فعال و تا ۵ ماه در زمستان زندگی کنند. کنه‌های بالغ در زمستان روی زنبور عسل زندگی می‌کنند و عمدتاً از بافت چربی بدن زنبورها تغذیه می‌کنند، نه از همولنف که قبلاً تصور می‌شد. هنگامی که بین بافت چربی بدن و همولنف انتخاب شود، واروآ به بافت چربی بدن ترجیح می دهد. در این صورت آن ها طولانی تر زندگی می کنند و تخم های بیشتری می گذارند که نشان می دهد چربی جزء لاینفک رژیم غذایی این کنه هاست.

اسید اگزالیک برای کنه واروآ سمی محسوب شده و روی لوب های چسبنده واروآ (پاهای آن) و روی قسمت های دهان تغذیه کننده کریستال هایی تشکیل می دهد که سپس به بدن کنه ورود می کنند. لوب های چسب دارای ترشح آبی هستند که به کریستال های اسید اگزالیک متصل شده و باعث رشد آن ها می شود. این مکانیسم اسید به اندام های حیاتی کنه آسیب می رساند و آن را از بین می برد.

زنبور عسل یک پوشش مومی روی پاها و کل بدن خود ترشح می کند که زنبور را در برابر اسید اگزالیک محافظت می کند، به این معنی که به همان روش در برابر اسید اگزالیک تسلیم نمی شود بلکه می تواند اسید اگزالیک را از طریق کلنی منتقل کند.

خواص اسیداگزالیک  (Hydrated oxalic acid)

خواص فیزیکی و شیمیایی اسید اگزالیک بسیار متعدد بوده اما در اینجا برخی از کلیدی ترین آن ها آورده شده است:

  • خواص فیزیکی
  • کوچکترین اسید کربوکسیلیک دوگانه
  • جامد کریستالی بی بو و سفید
  • موجود به دو صورت بی آب و دی هیدرات
  • جرم مولی نوع بی آب 90.034 گرم در مول و فرم دی هیدرات 126.065 گرم در مول
  • چگالی نوع بی آب 1.90 گرم در سانتی متر مکعب و فرم دی هیدرات 1.653 گرم در سانتی متر مکعب
  • نقطه ذوب 189-191 درجه سانتیگراد
  • دارای حلالیت در آب 118 گرم در لیتر در دمای اتاق
  • خواص شیمیایی
  • ساده ترین و قوی ترین اسید دی کربوکسیلیک
  • مانند اسید کربوکسیلیک واکنش نشان می دهد و مشتقات استر و کلرید اسید را تشکیل می دهد.
  • می تواند با پنتاکلرید فسفر واکنش داده و اکسی کلرید فسفر تولید کند.
  • اسید اگزالیک بی آب، آب دوست است و آب را جذب می کند.
  • این ماده دارای قدرت اسیدی قوی است و می تواند دو پروتون را به راحتی اهدا کند.
  • با حرارت دادن، اسید اگزالیک تحت حذف دی اکسید کربن برای تولید اسید فرمیک قرار می گیرد.
  • برای تجزیه و تحلیل کمی پرمنگنات پتاسیم استفاده می شود.
  • به عنوان یک لیگاند کیلیت عالی برای بسیاری از کاتیون های فلزی عمل می کند.

مضرات مصرف اسیداگزالیک

قوی بودن این محصول باعث می شود تا بافت توسط اسید اگزالیک خورده شود. به علاوه هنگام بلعیدن باعث حذف کلسیم از خون می شود و آسیب به سیستم کلیه در نتیجه دفع اگزالات کلسیم از خون امکان پذیر است که لوله های کلیوی را مسدود می کند. بنابراین رعایت نکات ایمنی در هنگام استفاده از این ماده الزامیست چرا که در صورت مصرف توسط انسان باعث آسیب کلیه و ادرار خونی می شود. در مواردی که از بخارات این اسید استفاده شود نیز استنشاق می تواند باعث تحریک و سوختگی شدید بینی، گلو و سیستم تنفسی شود و نهایتا قرار گرفتن در معرض مزمن می تواند باعث تحریک دستگاه تنفسی فوقانی شود.

برای استفاده از اگزالیک اسید، به سادگی کریستال ها را با آب گرم مخلوط کنید. هنگام استفاده همیشه از دستکش و عینک محافظ استفاده کنید و از تماس با پوست و چشم خودداری کنید. محلول را روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس قبل از اعمال آن روی کل سطح آزمایش کنید تا از سازگاری آن اطمینان حاصل کنید. محلول اگزالیک اسید را با استفاده از برس، اسفنج یا پارچه روی سطح بمالید و اجازه دهید برای مدت زمان توصیه شده عمل کند. پس از استفاده سطح را کاملا با آب بشویید.

در حالی که اسید اگزالیک یک محلول تمیزکننده موثر و همه کاره است، لازم است با دقت از آن استفاده کنید. آن را دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی نگهداری کنید و در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید. در صورت بلع تصادفی یا تماس با چشم، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

بهترین روش استفاده از اسیداگزالیک

اسپری اسید اگزالیک روشی برای اعمال اسید اگزالیک به کلنی است که دمای متوسط ​​آن بالای 8 درجه سانتیگراد است. این روش می تواند در طول فصل از بهار تا اوایل پاییز استفاده شود. اسید اگزالیک در تماس سریع عمل می کند و کنه های واروآ به زودی پس از سمپاشی از بین می روند و از روی زنبورها می افتند. لذا درمان با اسپری یک گزینه خوب برای درمان ازدحام ها، هسته ها یا شکاف هایی است که فاقد زاد و ولد هستند، زیرا تهیه و مخلوط کردن اسپری ساده است و می توان آن را در حین انجام بازرسی استفاده کرد.

شناخته شده ترین کاربرد اسید اگزالیک در زنبورداری، درمان قطره ای است. هنگامی که یک دوره بدون زاد و ولد وجود دارد، در کلنی استفاده می شود، یک محلول از قبل مخلوط شده سرنگ زده می شود و روی درزهای زنبورهایی که برای زمستان خوشه شده اند ریخته می شود.

تبخیر با اسید اگزالیک یک تکنیک درمانی است که در جهان علاقه‌مندان و زنبورداری حرفه‌ای محبوبیت پیدا کرده است. گردش بخارات اسید اگزالیک در کندو بسیار موثر بوده و سپس به صورت کریستال روی زنبورها می‌نشینند و در آنجا با کنه ها مواجه می‌شوند.

اسید اگزالیک همه کاره است و می تواند برای درمان واروآ به اشکال مختلف و در زمان های مختلف سال استفاده شود. پرکاربردترین و شناخته شده ترین روش قطره چکان زمستانی است. این برای مدت طولانی توسط زنبورداران استفاده شده است، اما اسپری اسید اگزالیک و تبخیر در حال حاضر یکی دیگر از روش های محبوب برای اعمال درمان در کندو است.

خرید اسیداگزالیک خشک (Dry oxalic acid)

این ترکیب آلی به دلیل کاربردهای چند منظوره و نتایج استثنایی آن شناخته شده است. در دنیایی که نظافت و بهداشت از اهمیت بالایی برخوردار است، اسید اگزالیک به عنوان یک محصول ضروری ظاهر می شود که سخت ترین کارهای تمیز کردن را ساده می کند. بر این اساس و تنوعی از گرید های مختلف این ماده در دسترس است لازم است تا جهت خرید آن ابتدا هدف استفاده خود را تعیین کرده و بر طبق آن اسید مناسب را تهیه کنید. این ماده پرفروش با خلوص های بالا و در انواع خشک و هیدارته موجود بوده و در این جهت همچنین می توانید از کارشناسان فروش خبره ما کمک بگیرید.

شاید برایتان مفید باشد : لوازم تولید ژل رویالمکمل تقویتی زنبور

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا