عسل طبیعی

راهنمای خرید عسل زنبور اصل و ارگانیک 1403

خرید عسل زنبور

عسل ارگانیک عسلی است که از شکوفه های مزارع دارای گواهی ارگانیک که با پروتکل های زنبورداری اصولی مطابقت دارد به دست می آید. آیا می دانید ویژگی های آن چیست؟ در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد این عسل ها، خواص، فواید و ویژگی های خاص آن ها بدانید را به شما می گوییم.
Organic original honey، باید از شهد گل هایی که عاری از آفت کش ها و علف کش ها هستند، تهیه شود. علاوه بر این، هیچ آنتی بیوتیک (زنبور) یا مواد شیمیایی روی زنبورها استفاده نمی شود. ضمناً عسل به دست آمده از این مزارع باید دارای گواهینامه مربوطه باشد که آن را تضمین می کند.

عسل زنبور اصل

عسل های اصل و با کیفیت از نظر کندو، رنگ و مرغوبیت عسل و غیره ویژگی های زیادی دارد که آن را از عسل معمولی متمایز می کند:
1- محل استقرار زنبورستانها: کندوهای ارگانیک دور از مناطق شهری، مناطق کشت گسترده و یا هر مکانی که ممکن است آلودگی وجود داشته باشد قرار دارند. برعکس، معمولاً در مناطق وحشی یا کوهستانی قرار دارند. بنابراین، زنبورداران قادر خواهند بود خلوص این عسل را بسیار بهتر تضمین کنند.

2- ترکیب کندو: کندوها به روش کاملا طبیعی ساخته شده اند، یعنی نباید حاوی مشتقات نفتی یا هر فرآورده دیگری باشد که برای زنبورها مضر باشد.
3- تغذیه زنبورها: برای دریافت گواهینامه عسل ارگانیک، ضروری است که زنبورها فقط از عسل و pollen که خودشان تولید می کنند تغذیه کنند. بنابراین، زنبورها را نمی توان با گلوکز یا هر عامل طعم دهنده یا رنگ دهنده دیگری تغذیه کرد، زیرا طعم نهایی عسل را تغییر می دهد و در عین حال مقداری از کیفیت خود را از دست می دهد.

4- درمان آفات و بیماری ها: درمان های طبیعی مانند اسید اگزالیک، تیمول یا سایر محصولات زیست محیطی مشابه باید برای هر آفت یا بیماری و همچنین در طول درمان های پیشگیرانه در کندو استفاده شود. هرگز نباید از مواد شیمیایی، حشره کش ها و آنتی بیوتیک ها استفاده کرد، زیرا این مواد به عسل و متعاقباً به انسان منتقل می شوند.

5-استخراج: فرآیند استخراج عسل همیشه سرد و در همان دمای کندو و با استفاده از روش تخلیه انجام می شود. برای اینکه خواص خود را از دست ندهد، raw honey به دقت فیلتر می شود و از پاستوریزه شدن عسل جلوگیری می شود. این یک فرآیند بسیار مهم است، زیرا در اینجا است که رایحه ها و موادی که عسل ارگانیک را مشخص می کند به دست می آید.

عسل زنبور با برگه آزمایش

اهمیت تجزیه و تحلیل عسل به یک متخصص متکی است که نیازهای منحصر به فرد عسل و Bee products را درک می کند. تیم فنی مجرب ما می تواند مشاوره، تجزیه و تحلیل دقیق و نتایج قابل اعتماد را به شما ارائه دهد. با طیف گسترده ای از خدمات عسل و انبوهی از تجربه، ما می توانیم خدمات متناسب با نیازهای شما را به شما ارائه دهیم که با نیازهای شما سازگار است.

اما در یک برگه آزمایش چه مشخصاتی از honey تعیین می گردد؟
1- پارامترهای کیفیت: دیاستاز، HMF، آب، اسید آزاد، هدایت الکتریکی، طیف قند، نسبت F/G و غیره.
2- خاستگاه گیاه شناسی و جغرافیایی
3- قندهای C4 و C3، آنزیم‌های خارجی، آنزیم‌های پایدار در برابر حرارت، الیگوساکاریدهای خارجیعسل، SM-R، TM-R، E150d
4- بقایای آنتی بیوتیک
5- درمان زنبور عسل و Droppers
6- مواد دافع زنبور عسل: نفتالین، فنل، آلدهیدها و غیره.
7- ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی
8- و از نظر میکروبیولوژی: تعداد مخمرها و کپک ها، انتروباکتریاسه، کرونو باکتری ساکازاکی و غیره.

خرید عسل زنبور اصل طبیعی

راه های زیادی برای تشخیص این خصوصیت وجود دارد که در عین حال بسیار ساده اند. یک قاشق غذاخوری عسل را بردارید و در یک لیوان آب مخلوط کنید. اگر عسل خالص باشد، با هم گلوله می شود و در ته آن می نشیند بدون اینکه به راحتی حل شود. از سوی دیگر، اگر به راحتی حل شود و به طور یکنواخت با آب مخلوط شود، ممکن است نشان دهنده تقلب باشد، یعنی احتمالاً حاوی رطوبت یا شربت اضافه شده است.

همچنین می توانید یک قاشق چای خوری عسل را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید. اگر عسل خالص باشد، پس از هم زدن مخلوط، به عنوان یک توده به ته لیوان فرو می‌رود یا به قاشق می‌چسبد. اگر عسل با هر نوع شربت تقلب شود در آب حل می شود. اما به طور کلی عسل های مرغوب دارای ویژگی های دیگری نیز می باشند که در خرید های عمده و آنلاین دانستن آن ها کارسازتر است.

بافت عسل طبیعی باید کرمی، مات و متبلور به نظر برسد. عسل معمولی فاقد بره موم و گرده گل است، از طریق حرارت دادن مواد مغذی از بین می رود، حاوی مواد افزودنی مانند شربت ذرت یا آب است، و مقدار کمی آنتی بیوتیک و آفت کش دارد. عسل خام حاوی گرده، بزاق زنبور عسل، sugar nectar ، گاهی اوقات حتی کثیفی است که توسط زنبورهای عسل جمع آوری شده و ترکیب تیره تری ایجاد می کند.

هنگامی که تولید کنندگان این اجزای خارجی عسل را از طریق فرآیند فیلتراسیون حذف می کنند، قوام و رنگ عسل از نظر رنگ و وزن روشن تر می شود. لذا تنها تیره بودن عسل به معنای اصل بودن آن نیست.

خرید عسل زنبور
قیمت عسل زنبور بی واسطه

ابتدا در نظر داشته باید که عسل بر اساس وزن فروخته می شود نه حجم و ظروف عسل خریداری شده از تامین کنندگان زنبورداری معمولاً بر اساس وزن اندازه می شوند. نتایج نشان داد که عواملی مانند هزینه و تقاضا با قیمت بازار عسل در منطقه مورد مطالعه ارتباط آماری معنی‌داری دارند. علاوه بر این، کیفیت بر قیمت عسل تأثیر مثبت داشته است.

کیفیت و ترکیب عسل به شدت به نوع گل مورد استفاده زنبورها، شرایط آب و هوایی و عوامل مختلف دیگر مانند منابع گل، فصول، فعالیت زنبورداران، برداشت عسل، فرآوری، نگهداری، مواد شیمیایی کشاورزی، تقلب و منشاء جغرافیایی بستگی دارد. همچنین عواملی چون اختلال در جمعیت کلونی می تواند مشکلات زیادی در زندگی جمعی زنبورها برای تولید محصول ایجاد کند که در نتیجه آن نیاز به واردات محصول از سایر کشورها بوده و این تقاضای زیاد برای عسل نیز می تواند قیمت عسل خام را افزایش دهد.

بیشتر بدانید:اکستراکتور عسل لولایی

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکمه بازگشت به بالا