تیمول

فروش تیمول مرک آلمان و هندی

فروش تیمول مرک آلمان و هندی

 

از قدیم‌الایام استفاده از داروها و ترکیبات غیرمصنوعی به دلیل اثربخشی بیشتر و عوارض کمتر همواره موردتوجه بوده است. تیمول نیز یک ترکیب شیمایی مؤثر است که برای اهداف دارویی بسیار کاربردی عمل می‌کند. زنبورداری نیز یکی از زمینه‌های کاربرد تیمول است که به طور کوثر به درمان بیماری‌های احتمالی و شایع موجود در کندوها کمک می‌کند.

امروزه شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان اقدام به تولید این ترکیب می‌کنند که معروف‌ترین آن‌ها مرک آلمان و برندهای هندی موجود در بازار می‌باشد. پس با ما همراه باشید تا با این محصول پرفروش بیشتر آشنا شوید.

تیمول چیست؟

تیمول برگرفته از گیاه آویشن است و بوی نسبتاً تند و قوی ای دارد. از مهم‌ترین ویژگی این ماده خاصیت ضدمیکروبی قوی و ضدقارچی  بوده و ازاین‌جهت برای جلوگیری از بسیاری بیماری میکروبی و یا درمان آن‌ها از تیمول استفاده می‌شود.

این ماده بر روی انواع باکتری، کنه، انگل و سایر عوامل بیماری‌زا مؤثر است و در تهیه انواع داروها و پمادها مورداستفاده قرار می‌گیرد. تیمول با اثرگذاری بر جداره خارجی این عوامل آلوده و نفوذ به آن مانع از تکثیر بی‌رویه آن‌ها می‌گردد.

حالت شیمیایی این ترکیب عموماً به‌صورت کریستال‌های کوچک سفیدرنگ است که در دمای بالا از حالت جامد خارج می‌شود. فرار بودن تیمول نیز استفاده از آن را کمی دشوار می‌سازد به همین دلیل این ماده معمولاً در ترکیب با آب و دیگر مواد و به‌صورت محلول یافت می‌شود.

کاربردهای تیمول

این ماده در تهیه انواع داروهای ضدقارچ و درمان بیماری‌های عفونی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین از این ترکیب برای بهبود التهاب‌ها و مواد ضدعفونی‌کننده پوستی استفاده می‌شود. جالب است بدانی که این ترکیب تبدیل به جایگزینی بی‌خطر برای الکل شده است و برخورد مستقیم آن با پوست خطری ایجاد نخواهد کرد.

بی‌خطر بودن این ماده ناشی از وجود ترکیبات ارگانیک گیاه اوین در آن است که می‌تواند به‌عنوان دارویی مؤثر بر بهبود زخم‌ها و بیماری‌های التهابی پوستی عمل کند. از دیگر کاربردهای این ماده می‌توان به خاصیت حشره‌کشی اشاره کرد و از این در صنایع تولیدی داروهای دافع حشرات بیماری‌زا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تیمول و زنبورداری

حوزه زنبورداری یکی از اصلی‌ترین حیطه‌های کاربرد تیمول است که به‌صورت یک افت کش طبیعی مورداستفاده قرار می‌گیرد. همچنین ارگانیک بودن منبع این محصول باعث می‌شود تا هیچ‌گونه ضرری برای محصولات کندو نداشته باشد.

موارد استفاده از تیمول برای مواردی چون کنترل کنه‌ها از جمله نوع واروا بسیار رایج می‌باشد. از این ماده به‌عنوان دارو و عموماً پس از برداشت عسل و قبل از فصل بهار استفاده می‌شود. مشکلاتی دیگری چون نوزما و بیماری‌های قارچی نیز به کمک تیمول قابل‌درمان است. استفاده از این ماده به‌صورت محلول در غذای زنبورعسل می‌تواند به‌راحتی از انتشار بیشتر این عوامل بیماری‌زا جلوگیری کرده و آن‌ها را ریشه‌کن کند.

مزیت مهم تیمول نسبت به دیگر مواد برای حوزه زنبورداری اثر تدریجی آن و عدم ایجاد مشکل در تولیدمثل زنبورها می‌باشد. همچنین مقدار و مدت‌زمان مصرف آن بستگی به نوع بیماری کندو، شدت آن و فصل مورداستفاده دارد که باید به‌دقت و زیر نظر متخصصین این امر صورت گیرد.

تیمول مرک آلمان و هندی

طریقه عمل اصلی دارویی چون تیمول برای استفاده در حیطه زنبورداری  به‌صورت عمل تبخیر است. این ترکیب با سطح کیفی بسیار عالی از کشورهای زیادی وارد می‌گردد که محبوب‌ترین آن‌ها مرک آلمان و تیمول تولیدی در هند است. این افت کش‌ها با درصدهای مشخص و به صور محلول به بازار عرضه می‌شوند.

برندهای متنوعی به عرضه تیمول در بازار می‌پردازند؛ اما تهیه این ماده برای جمعیت حساسی چون زنبورهای عسل بسیار حائز اهمیت است. شما می‌توانید با خیالی آسوده از تیمول‌های وارداتی همچون مرک استفاده کنید و از بابت طبیعی بودن ترکیبات این محصولات اطمینان داشته باشید.

توصیه می‌شود تا جهت اطمینان بیشتر از اصالت محصول حتماً این ترکیبات را از مراکز فروش معتبر تهیه کنید و جهت اثر دهی بیشتر با افراد متخصص در امر پرورش زنبورعسل مشورت نمایید.

شاید برایتان مفید باشد : قیمت فروش منتول چینی

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکمه بازگشت به بالا