اسید فرمیک

فروش عمده اسید فرمیک

فروش عمده اسید فرمیک 100 و 85 درصد

اسیدهای آلی دارای جایگاه ویژه ای در صنایع می باشند چرا که وسعت کارایی آن‌ ها بسیار زیاد است. این اقلام از مصارف خوراکی و صنعتی گرفته تا حیطه های شغلی مختلف دارای کاربرد می باشند که اسید فرمیک نمونه بارز آن هاست. قابلیت حل شوندگی این اسید در کنار طبیعی بودن آن باعث می شود تا در زنبورداری ها هم مورد استفاده قرار گیرد.

اسید فرمیک 85 درصد چینی همچنین بسته به نوع مصرف در گرید های متفاوتی تولید می شود و بر این اساس دارای درصدهای متنوعی از خلوص می باشد. وجود این ماده در نیش بسیاری از حشرات طبیعی بودن منشأ این اسید را توجیه می کند. این اسید نیز در حالت های شیمیایی مایع و یا بلورین تولید می شود که هر کدام کاربرد خاص خود را خواهند داشت.

کاربرد اسید فرمیک در زنبورداری

به طور کلی این اسید یک نگهدارنده برای مواد غذایی محسوب می شود؛ زیرا قادر است از رشد باکتری ها به خوبی جلوگیر کند به همین دلیل در پاک‌سازی انواع تغذیه حیوانات از این ماده بهره می برند. اما نوع کارایی آن در حیطه زنبورداری کمی متفاوت است.

در مواردی که کندو درگیر با عوامل بیماری زا می باشد استفاده از محصولاتی چون اسید فرمیک  می تواند در از بین بردن و پاک سازی محیط کارساز باشد. مزیت مهم این اسید آن است که به علت غیر شیمیایی بودن هیچ گونه تهدیدی برای زنبورها محسوب نمی شود و از کیفیت محصولات موجود در کندو نیز نمی کاهد.

درصد خلوص اسید فرمیک

عموماً این محصول برای استفاده در صنعت زنبورداری به صورت اسپری فرمیک تولید می گردد و بر اساس قدرتی که از آن انتظار داریم می توان از خلوص های مختلف موجود این اسید بهره برد. فرمیک اسید با خلوص های 85 و 100 درصد کاربردی تر بوده و اثربخشی بسیار سریعی خواهند داشت.

در واقع در مواردی که میزان پیشروی کنه ها و یا سایر افت ها در محیط کندو بسیار زیاد است لازم است تا از این درصد های اسید فرمیک استفاده شود. این محصول به دلیل غلظت بسیار بالایی که دارد قادر خواهد بود تا محیط کندوی آلوده را سریعاً گندزدایی گرداند و از تکثیر آفات جلوگیری کند.

مبارزه با آفات توسط اسید فرمیک

این محصول به دلیل خلوص بالایی که دارد دارای قدرت تبخیر زیادی بوده و به همین دلیل استفاده از آن برای کندو نیاز به مهارت و داشتن تخصص می باشد. یکی از مهم ترین گونه هایی که می توان با اسید فرمیک آن را ریشه کن ساخت واروا است که عاملی پرخطر در زنبورداری محسوب می گردد.

در نظر داشته باشید که برقراری شرایط مطلوب محیطی همچون میزان دما و رطوبت نیز در اثرگذاری این اسید نقش زیادی دارد. همچنین لازم است تا مصرف این افت کش ارگانیک در فواصل مشخص و زیر نظر دامپزشکان ماهر صورت گیرد تا میزان آسیب به زنبورهای سالم و یا شفیره ها به حداقل برسد.

مزایای مصرف اسید فرمیک با خلوص بالا

همان طور که کوتاه اشاره شد این ماده ریشه طبیعی داشته و به همین دلیل برای مصارف کنه کشی در زنبورداری بسیار پرطرف‌دار است. از آن جایی که گسترش آفات در یک کندو و عدم درمان به موقع آن می تواند ضرر های جبران ناپذیری را در کوتاه مدت به کل زنبورستان وارد کند؛ لذا استفاده از اسید فرمیک با خلوص های بالا مزیت های بسیاری خواهد داشت.

همچنین در صورت ترکیب این ماده با محصولاتی چون عسل نیاز به هیچ گونه نگرانی نیست؛ زیرا که این اسید تأثیری در طعم و یا سطح کیفی عسل و موم آن نخواهد داشت. دیگر مزیت مصرف این کربوکسی اسید عدم ایجاد مقاومت در افت است در حالی که محصولات شیمیایی از چنین ویژگی برخوردار نیستند.

شاید برایتان مفید باشد : خرید اسید اگزالیک

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکمه بازگشت به بالا