بره موم

قیمت بره موم خام واصل-برهموم تصفیه شده

یکی دیگر از خصوصیات بره موم تصفیه بودن آن هست چون زمان برداشت بره موم ناخالصی های زیادی با آن ترکیب می شوند که در فرایند ساخت انواع فراورده به مشکل برمی خورد.پس برای ساخت فرآورده ما نیاز به یک بره موم خالص و تصفیه شده داریم.

تصفیه کردن بره موم

قیمت بره موم

عده ای براین باور هستند که برای تصفی کرده بره موم باید ان را با آب تمیز بشوییم در حالی که این کار علاوه براینکه اشتباه هست حتی بره موم را فاسد می کند.(تنها ماده ای که ترکیب آن محصولات زنبور را فاسد و خراب می کند آب می باشد)برای از بین بردن ناخالصی های بره موم ابتدا آن را در یک ظرف فلزی قرار داده و با حرارت بسیار کم روش شعله قرار می دهیم(فاصله با شعله کمی زیاد باشد)سپس صبر میکنیم تا بره موم به آرامی به مایع تبدیل شود تا جایی که مانند آب شود.در این لحظه به راحتی میتوان ناخالصی های بره موم را مشاهده کرد،برای جداکرده می توان از یک صافی فلز با سوراخهای کوچک کمک گرفته تا یک بره موم خالص و ناب به دست بیاوریم.

نحوه ی ساخت عصاره آبی

به طور کلی استفاده کردن از فرآورده های بره موم بسیار بهتر از مصرف خام آن می باشد.یکی از بهترین گزینه ها برای این فرآورده عصاره ی آبی بوده که به راحتی در منزل نیز قابل تولیدمیباشد.

قیمت بره موم

ساخت عصاره ی آبی:

برای تولید عصاره آبی دو روش سانتریفیوژ یا خیساندن نیاز داریم.در روش سانتریفیوژ به اندازه ی دوبرابر وزن بره موم آب اضافه می کنیم و با سرعت بسیار بالا هم میزنیم در این حال آب بامولکول های بره موم ترکیب شده و عصاره را تشکیل می دهندکه برای صاف شده محلول می توان ان را از صافی رد کرد تا زلال شود.

روش 2: برای این روش به اندازه ی سه برابر وزن بره موم آب اضافه کرده و بره موم را با تکه های ریز به آن اضافه می کنیم سپس این ترکیب را روی اجاق با شعله کم و کمی غیر مستقیم می گذاریم تا بره موم با اب ترکیب شود.سپس بعد از سرد شدن آب را از مخلوط جدا کرده و از صافی جهت صاف کردن استفاده می کنیم.با این روش ساده می توان عصاره ی آبی تولید کرد ولی برای ساخت عصاره ی الکی باید مراحل پیچیده ای را گذراند تا به نتیجه برسیم.

فواید عصاره آبی:این عصاره به راحتی در بدن اثر گذاشته و التهابات و عفونت های بدن را از بین می برد-باعث تقوینت دندان و استخوان می شود.متابولیسم بدن را بهبود می بخشد- به عنوان انتی بیوتیک قوی به شمار رفته و بدن را در برابر بیماری تقویت می کند-جذب قوی و سریع در بدن نسبت به بره موم خام

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا