گرده گل

گرده گل کوهی با بهترین کیفیت و قیمت

گرده گل کوهی

گرده گل کوهی

از چه نوع گرده گل هایی باید استفاده کنیم؟در طبیعت بیش از هزاران نوع گل و گیاه وجود داشته که اکثرا باروری آنها به صورت گرده افشانی میباشند،و این اتفاق باعث شده تا زنبورهای عسل از گرده گل و شهد این گلها بهره مند شده و محصولات متنوعی برای ما انسان ها تولید نمایند.اما گرده گل ها دارای طبقه بندی بسیار زیادی بوده که در این مقاله به برخی از انها اشاره میکنیم.

تفاوت گرده گل کوهی و زراعی

در طبیعت چند نوع گرده وجود دارد؟قطعا شمردن تعداد گرده کمی ناممکن است ،منتها دسته بندی این محصول کمی معقول به نظر بیاید.تقریبا سه دسته گرده گل برداشت میشوند که عبارتند از:
1-کوهی
2-زراعی
3-بیابانی
تنوع گلها در مکانهای بالا به قدری متفاوت است که این تنوع داشتن در رنگ و بوی آنها مشخص میکند و از همه مهمتر توسط عسل آنها نیز میتوان به این قضیه پی برد.گرده شناسی چگونه میتواند انجام گیرد؟این علم شامل شناسایی طیف گستردهای از دانه های گرده گیاهان مختلف و پیش بینی منشا جغرافیایی آنها میباشد.حال در ایران چند نوع گرده شناسایی شده است؟برای شناسایی دانه های گرده گلهای مختلف گیاهان، تعیین غنای گونه، پراکنش دانه گرده و آمارهای مختلف مربوط به تنوع گونه های گیاهی ضروری خواهد بود.طبق اطلاعات به دست آمده از منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در ایران 730 نوع گرده ی گیاهی وجود دارد.

این گونه ها عبارتند از:

بر اساس مطالعات متعدد، دانه های گرده 730 گونه مختلف گیاهی در آسیای جنوبی و ایران در عسلهای تولید شده در این منطقه یافت شده است. عسلهای ایران عمدتا0 شامل گرده های
1-گیاهان خانواده کاسنیان
2-لگومها
3-رزها
4-نعناعیان میباشد.
همچنی موارد بالا دارای جنس های مختلفی بوده که برخی از این جنس ها را نام میبریم:

1-گیاهان گل محمدی
2-نسترن کوهی
3-یونجه
4-گل قاصدک
5- چای کوهی
6-نعناع
7- آویشن
8-مریم گلی و..

علت خشک و الک کردن گرده گل

آیا میدانستید گرده گلها به خاطر وجود میکروارگانیم های زیاد در صورت مرطوب بودن باعث کرم زدگی میشود؟لذا خرید و مصرف آن به صورت خشک شده توصیه میشود و در صورت مرطوب بوده به روش های اشاره شده میتوانید خشک کنید.
1-بعد از برداشت گرده در زنبورستان بلافاصله به وسیله ی گرما و نور خورشید بر روی زمین پهن کرده و ان را به صورت طبیعی خشک میکنیم.
2-بعد از خرید در صورت خشک نبودن میتوانیم به روش بالا به مدت دو روز آن را زیر افتاب خشک کنیم.در ضمن برای جلوگیری از غارت گرده توسط زنبور مدام به ان سر بزنید.
3-سعی کنی بعد از خشک شدن آن را در فضای خشک و خنک و بدون رطوبت نگهداری نمایید.
4-برخی کشورها برای نگهداری طولانی مدت این محصول ان را به صورت پرتوزا یا گاز کربن فعال نگهداری میکنند.

گرده گل کوهی

زنبورعسل و گرده گل

زنبورها چرا از گرده گل استفاده میکنند؟آیا محصول دیگری برای جایگزینی آن وجود دارد؟همانطور که میدانید برای تشکیل یک محصول جدید باید یکی از قویترین مواد با یکدیگر پیوند بخورند تا نتیجه بدهد.و گرده ی گلها نیز قطعا دارای قویترین و مغذیترین محصول در بین گیاهان بوده که منجر به میوه یا محصولات کشاورزی میشود.از طرفی این ماده به قدری املاح معدنی دارد که زنبورها بعد از به دنیا آمدن برای تشکیل اسید معده ی خود و تقویت بالهای پرواز خود از این ماده تغذیه میکنند.

تاریخچه ی استفاده ی انسان ها از گرده گل

زنبورهای عسل از همان ابتدای تولد در میلیون ها سال پیش از گرده گل و گرده افشانی استفاده میکردند تا به امروز و هنوز چیزی را برای آن جایگزین نکردند.اما انسان ها برخلاف این حشرات این ماده را حدود چند دهه است که به عنوان خوراکی دارویی خود قرار داده اند.در کشور ایران نهایت 20 الی 30 سال هست که از این محصول در سبد غذایی مورد استفاده قرار گرفته و نتایج دارویی زیادی نیز دریافت کرده اند.برای تهیه بهترین گرده با تنوع رنگ زیاد با ما در تماس باشید.

خشک کردن گرده گل به روش گرم کن برقی
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا