تتراسایکلین

خرید تتراسایکلین ۵ درصد آنتی‌بیوتیک اصل

تتراسایکلین ۵ درصد
چرا انتی بیوتیک ها برای زنبورعسل به وجود امد؟همانطور که می‌دانید زنبورهای عسل برای ایجاد سلامت اکولوژیکی، تولید محصول و تنوع زیستی جهان وجود دارند، اما این حشرات به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در معرض بیماری‌های مختلفی همچون ایجاد لاور سنگی، آکاریوز، لوک اروپایی،کپک گرده، لوک آمریکایی، واروآزیس، انگل واروآ، نوزوما و… قرار دارند. به همین دلیل با گذر زمان داروهایی همچون تتراسایکلین با درصدهای مختلف ساخته‌شد تا باعث درمان و پیشگیری از این بیماری‌ها شود، برای آشنایی بیشتر این دارو با ما همراه باشید.

آشنایی با داروی تتراسایکلین

در بازار جهانی ضد عفونت های متنوعی موجود است.داروی تتراسایکلین نمونه‌ی جدیدی از آنتی‌بیوتیک بسیار قوی است که می‌تواند با فرمول شیمیایی خود باعث جلوگیری از اتصال بین آمینو آسیل ترانسفر به واحدهای DNA در حشرات و حیوانات باشد. با بیان ساده‌تر این دارو از رشد هرگونه باکتری در بدن زنبور عسل جلوگیری کرده و درصورت وجود آنها را از بین خواهد برد.
برای مثال باکتری‌هایی همچون:
کولای سالموند، پروتوزوآها و باسیلوس‌ها تحت پوشش درمان داروی تتراسایکلین بوده و با استفاده از آن به صورت کامل نابود خواهند شد.


کاربرد تتراسایکلین ۵ درصد چیست؟

• درمان بیماری لوک آمریکایی :
اصلی‌ترین کاربرد بهره‌مندی از این دارو درمان بیماری لوک آمریکایی زنبور عسل است، این بیماری هیچگونه درمانی بدون تتراسایکلین نداشته و به دلیل بهره از باکتری‌های لاور پانی باسیلوس امروزه در بین کلنی‌های زنبور عسل شایع شده است.
• توقف رشد میکروارگانیسم‌ها :
از طرف دیگر می‌توان گفت اکسی تتراسایکلین توانایی متوقف کردن روند رشد میکروارگانیسم را به صورت کامل دارد و به همین دلیل هر کلنی برای اثرگذاری روی میکروارگاسم‌هایی همچون سودوموناس، آئروژینوزا، انواع قارچ‌ها، پروتئوس‌ها و… باید حداقل هر سال یک بار استفاده شود.

چه زمانی برای استفاده از تتراسایکلین مناسب است

بهترین زمان برای خرید تتراسایکلین زمانی است که کلنی شما به آن نیاز داشته باشد، برای مثال ممکن است که کلنی به بیماری مبتلا باشد و زنبورداران به دلیل زمان مناسب بهره از این دارو به رفع بیماری نپردازند. به همین دلیل هر زمان که شما مشاهده‌کننده بیماری‌های تحت پوشش تتراسایکلین برای درمان بودید، باید از این دارو استفاده کنید.
اما به صورت کلنی اگر در تمامی سال کلنی با هیچگونه بیماری روبرو نشد، برای پیشگیری و قوی کردن کلنی فصل بهار قبل از برداشت عسل بهترین زمان ممکن برای استفاده از تتراسایکلین ۰.۵ درصد است.

روش‌های مصرف تتراسایکلین برای زنبورها :

تغذیه کردن از این دارو به صورت مستقیم 
اگر شما قصد بهره از تغذیه دارو به صورت مستقیم دارید باید در ابتدا دارو را با آب جوشانده و به همراه شربت قند برای تغذیه زنبورهای عسل قرار دهید.
 سم‌پاشی برای زنبورهای بیمار 
در بین روش‌های موجود برای مصرف آنتی‌بیوتیک بهترین راه سمپاشی است. برای این کار باید دارو با آب درصد بالا جوشانده شده و سپس با روش سم‌پاشی روی کلنی پخش شود.
گردگیری با استفاده از دارو 
گردگیری معمولا برای مصرف دارو تحت نظر نیست اما در این روش شما می‌توانید تتراسایکلین را به همراه پودر نشاسته، آرد یا شکر برای تغذیه کلنی قرار دهید.
آیا استفاده از این آنتی‌بیوتیک دارای عوارض جانبی نیز هست؟
بله. همه ی ضد عفونت ها چه برای انسان و چه سایر موجودات به خاطر مبارزه با عفونت بسیاری از سیستم های بدنی را درگیر کرده و سیستم ایمنی بدن را به شدت کاهش میدهد.

آنتی بیوتیک برای زنبورهای عسل

حساسیت زنبورهای عسل
در برخی از مواقع ممکن است حشرات نسبت به تتراسایکلین بیشتر از حد حساسیت داشته باشند، به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای مصرف آن در ابتدا به تعداد محدودی از زنبورهای عسل بررسی کرده و در صورت اطمینان از نبود عوارض جانبی مصرف کلی داشته باشید.
بهره از دارو در زمان برداشت عسل
شما نباید به هیچ‌عنوان در زمان برداشت عسل از این آنتی بیوتیک استفاده کنید، زیرا می‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری بر روی زنبورهای عسل و برداشت محصول داشته باشد.
مصرف بیشتر از حد تتراسایکلین
بیشترین عوارض جانبی مصرف این دارو در زمان مصرف بیشتر از حد آنتی بیوتیک ایجاد خواهد شد به‌همین دلیل در تعیین مقدار دوز دارو و تعداد دفعات مصرف دقت کنید.
جهت تهیه ی انواع انتی بیوتیک اصل با درصد مختلف با ما در تماس باشید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا