کنسانتره دامی

قیمت کنسانتره دامی 50 کیلویی

قیمت کنسانتره دامی

امروزه تنها مصرف علوفه و یا دانه ها برای تغذیه دام مناسب نیست و برای هدفمند سازی برنامه غذایی با کارایی جاندار لازم است تا از اقلام خوراکی با تنوع بالا و جذب آسان استفاده کنیم. کنسانتره ها این امکان را برای پرورش دهندگان فراهم می کنند تا بتوان از میوه تا ترکیبات مغذی با فیبر و پروتئین بالا به راحتی برای دام استفاده کرد. این محصولات همچنین به روش های کاملاً بهداشتی و با دانه بندی مناسب تهیه می شوند و مواد موجود در آن ها می تواند بر اساس شیرده یا گوشتی بودن حیوان متفاوت باشد.

انواع ترکیبات در کنسانتره‌ دامی

مواد متنوعی که اجزای یک کنسانتره کامل را تشکیل می دهند برای جاندارانی چون دام باید حاوی میزان چربی و پروتئین به حد کافی باشند همچنین وجود انواع کربوهیدرات نیز در برنامه غذایی این حیوانات تأثیر زیادی در بازدهی عملکرد آن ها خواهد داشت. به طور مثال عمده نشاسته مورد نیاز در این محصول از طریق دانه هایی چون ذرت تأمین می شود همچنین انواع تفاله (چغندر) میوه ها برای اضافه کردن مواد قندی به ترکیب این خوراک ها استفاده می شوند. لازم به ذکر است که یک کنسانتره کامل و باکیفیت شامل تمامی ترکیبات گیاهی و چربی های حیوانی بوده و از میزان رطوبت ایده‌آلی برخوردار است.

فرایند تولید Livestock concentrate

برای تهیه این محصول تمامی مواد اولیه ای که مورد نیاز می باشد از مزارع و دیگر کارخانه ها جمع‌آوری شده و پیش از فراوری تحت بررسی قرار می گیرد. این آزمایشات تعیین خواهد کرد که همه مواد از سلامت و بهداشت کافی برخوردار بوده و درصد قابل قبولی از مواد مغذی را در خود دارند.
همچنین این اقلام کاملاً استریل شده و بر اساس نوع مصرف دامداری ها در اشکال و دانه بندی های خاص تولید می شوند. در تولید این محصول انواعی که حاصل ترکیب تعداد زیادی از خوراکی های غنی شده می باشند به صورت کنسانتره سنگین شناخته می شوند و می توانند بر کیفیت زندگی و بازدهی حیوان بیشتر اثر گذار باشند.

مزایای استفاده از کنسانتره دامی

مزیت هایی که برای این محصول می توان بیان کرد بسیار زیاد است و این موارد می تواند از غنی بودن این خوراک تا اثرات مثبت آن بر سلامت دام را شامل گردد:

1-افزایش راندمان تولید شیر دامی
2-کاهش اثرات استرس محیطی
3-جلوگیری از افت تولیدات محصول
4-بهبود کیفیت شیر تولیدی (چربی و پروتئین شیر)
5- بهبود عملکرد دستگاه گوارشی
6-کاهش شیوع اختلالات گوارشی
7-بهبود عملکرد سیستم ایمنی
8-کاهش ابتلا به بیماری های متابولیکی
9-افزایش تولید مثل های موفق
10-افزایش رشد استخوان ها و ماهیچه ها

همچنین باید در نظر داشت که به هنگام استفاده از این محصولات در جیره غذایی دام دیگر نیاز به صرف هزینه های متعدد برای نیروی انسانی و یا تهیه تقویتی های مجزا نخواهید داشت چرا که این اقلام نه تنها حکم وعده غذایی کامل را دارند؛ بلکه کاملاً غنی شده می باشند.

قیمت کنسانتره دامی
خرید کنسانتره دامی

ترویج استفاده از این محصول به دلیل مزیت های بسیاری که برای حیوانات دارد باعث شده است تا به یکی از اجزای اصلی تغذیه دام تبدیل شود و بازار فروش بسیار پر رونقی را به خود اختصاص دهد. یکی از موارد مهمی که در هنگام خرید این محصولات باید بدان توجه کافی داشته باشید اطلاع از شرایط نگهداری است؛ زیرا که این عامل می تواند تأثیر زیادی را در کیفیت خوراک داشته باشد.
به علاوه لازم است تا در حین خرید از تهیه نوع مناسب این کنسانتره ها اطمینان حاصل کنید و آن ها را بر اساس نیاز دام خود خریداری نمایید؛ لذا حتما به ترکیبات این محصولات و مواد تشکیل دهنده آن ها توجه لازم را داشته باشید.

بیشتر بدانید: ضد انگل دامی

بیشتر بخوانید: لوازم کامل زنبورداری

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
دکمه بازگشت به بالا