گرده گل

گرده گل خوراکی برداشت شده از کوهستان

گرده گل خوراکی

گرده های مناطق مختلف چه تفاوتی باهم دارند؟در طبیعت بیش از هزاران گل و گیاه گرده دار و شهد دار وجود دارد که زنبورهای عسل تقریبا همه ی آنها را ملاقات میکند.تفاوت های مکانی یعنی تغییر در ساختار و مواد مغذی ان میباشد.لذا در ترکیبات و مواد موجود آن نیز تاثیر گذاشته تا کیفیت بالا و پایین بشود.برخی از پارامترهای مهم در گرده در ادامه ی مقاله اورده شده است.

تاثیر آب و هوا بر کیفیت گرده گل

گرده گل حاوی مواد بسیاری هستند،اما اینجا به چند موارد مهم اشاره میکنیم:
1-پروتئین‌ها
پروتئین‌ها و اسیدآمینه های اساسی از مهمترین مواد مغذی گرده گل میباشد.درصد نسبتا بالایی از حجم گرده گل به این پروتئين ها اختصاص دارد.میزان آمینو اسیدهای گرده گل بر اساس نوع آن متفاوت است.اگر میزان پروتئین گل‌ها بالا باشد و خوراک حیوانی باشند، برای افزایش کیفیت خوراک انسان نیز مفید خواهد بود.
2-اسیدهای چرب
گرده گلها دارای درصد کمی اسیدهای چرب هستند و شناسایی اسیدهای چرب و ترکیبات چربی گرده گل، کمی سخت است.
3-کربوهیدرات‌ها
گرده گل حاوی کربوهیدرات‌های طبیعی است. این ماده حاوی قندهای فروکتوز، گلوکز و ساکارز شامل قند های طبیعی است.مقدار کربو هیدرات چقدر است؟ حدودا 40 تا 80 درصد از این ترکیب، از قندهای مختلف تشکیل شده است.

گرده گل خوراکی


4-کاروتنوئیدها
اساس رنگ های گرده با همین پارامتر تعیین میشود و این ترکیب برای شناسایی رنگ در گیاهان وجود دارند.رنگدانه‌های آن‌ها از زرد تا قرمز تغییر می‌کند. بتاکاروتن تریب مهمی است که در بدن به ویتامین Aتبدیل می‌شود و گرده گل سرشار از ویتامین A است. این ویتامین از بروز بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کرده و چشم را قوی تر میکند.
5-پلی فنول‌ها
پلی فنول‌ها چیست؟این عنصر حاوی فلانوئیدها هستند. فلانوئیدها نیز ترکیبات اساسی برای محافظت از بدن در برابر عوامل بیماری‌زا هستند یعنی به گونه ای برای تقویت سیستم ایمنی بدن تلاش میکنند. به همین دلیل از خواص گرده گل برای بدنسازی یا بازگشت انرژی از دست رفته در ورزشکاران استفاده می‌شود.یکی ازوظیفه ی اصلی این ماده ایجاد انرژی زیاد در بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

گرده گل کوهی و دشتی

عمده تفاوت گرده گل ها در همین محل برداشت است.بر اساس محلو برداشت گرده گل ها به دسته های زیادی تقسیم بندی میشوند.منتها به صورت کلی دو نوع گرده در بین مصرف کننده ها معروف شده و استقبال زیادی نیز از انها میشود.
1-گرده گل کوهی
در جمع اوری این گرده ها زنبورها را به قسمت های صعب العبور کوهستان ها برده و از گیاهان دارویی با مزاج های مختلف برای گرد برداری استفاده میکنند.اکثرا این گلها از نوع دارویی بوده و استفاده ی انها در کنار داروهای مختلف توصیه میشود.برای اینکار حتما از پزشک متخصص کمک بگیرید.
2-دشتی
برخی گلهای سرد مزاج نیز عمدتا در مناطق بیابانی یا نسبتا گرم بوده (مانند خارشتر)و دارای گرده مباشند و این گرده ها دارای رنگ های قرمز و طیف زرد رنگ بوده و برای مصارف با همراه غذا بهترین گزینه میباشد.

گرده گل خوراکی

خرید انواع گرده گل در اوزان متفاوت

فروش گرده گل در بسته های متنوع بستگی زیادی به مصرف کننده دارد.چون هنوز گرده گل به طور کامل در بین مردم ما شناخته شده نیست افراد در حین خرید و مصرف با ریسک اقدام میکنند.لذا اکثر فروشگاههای تخصصی گرده گل ان را به صورت خرده و در وزن های گرمی عرضه میکنند تا خریدار در صورت عدم توان مصرف مضرر نشود.لذا برای خرید گرده در اوزان زیر با ما تماس بگیرید.
1-پنجاه گرمی
2-صد گرمی
3-دیویست گرمی
4-نیم کیلویی
5-یک کیلویی و بالاتر با ما تماس بگیرید

گرده گل خوراکی
امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا