گرده گل

قیمت گرده گل زنبورعسل صادراتی

گرده گل زنبورعسل صادراتی

گرده گل به دانه‌های رنگی و بارور بر روی گل‌ها گفته می‌شود که علاوه بر مغذی بودن، وظیفه باروری آن‌ را هم بر عهده دارد و از فراورده‌های مهم زنبورعسل به شمار می‌آید.

این محصول حاوی مواد غذایی ارزشمندی می‌باشد و به‌عنوان یک داروی طبیعی نیز شناخته شده است که می‌توانید آن را با حل‌کردن در آب، روزانه به‌صورت ناشتا میل کنید و از خواصش بهره‌مند شوید.

گرده گل اصل صادراتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

گرده گل در کشورمان از جمله محصولات پرطرف‌دار جهت صادرات می‌باشد که در مقایسه با انواع خارجی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از مهم‌ترین خصوصیات گرده گل اصل و باکیفیت جهت صادرات وجود خواص درمانی و مفید در این ماده است که با بررسی فاکتورهای ظاهری آن نیز می‌توانیم از مرغوبیتش آگاه شویم.
هر چه رنگ گرده‌ها روشن‌تر باشد دارای درجه کیفی مطلوب‌تری می‌باشد.

اما این نکته را در نظر داشته باشید که رنگ گرده گل می‌تواند بسته به انواع گل‌های موجود متفاوت باشد. به طور مثال رنگ گرده برای گلی چون شقایق به طور طبیعی کاملاً سیاه می‌باشد.
دیگر فاکتور مهم برای تشخیص یک گرده اصل و مناسب صادرات دانه‌بندی آن است.

بدین منظور می‌توان بیان کرد که گرده‌های پودر شده و غیر ساچمه‌ای از کیفیت لازم برخوردار نیستند و اصالت کافی را نخواهند داشت.

عوامل مؤثر بر روی قیمت گرده گل زنبورعسل

تعیین قیمت خریدوفروش برای محصولات ارگانیکی چون گرده گل بسته به عوامل دخیل در تولید، فراوری، عسل بسته‌بندی ، نگهداری و غیره متغیر است. فاکتورهای طبیعی چون میزان دمای محیط، فراوانی پوشش گیاهی و تعداد زنبورهای عسل جهت تولید گرده بر حجم تولید و بالطبع قیمت این محصول مؤثر هستند.

به‌عنوان‌مثال در فصول سرد سال به دلیل در دسترس نبودن گل‌ها و فصل تولیدمثل آن‌ها میزان گرده در دسترس نیز برای زنبورها کاهش می‌یابد.

و این عوامل باعث می‌شوند تا نتوان قیمت ثابتی برای گرده گل در نظر گرفت.
اما شاید برای شما هم این سؤال پیش‌آمده باشد که هزینه‌های نگهداری و بسته‌بندی گرده‌های گل شامل چه مواردی می‌شود.

پس از جمع‌آوری گرده در کندو توسط زنبورهای عسل، افراد متخصص با صرف زمان بسیار این ماده ارزشمند را برداشت می‌کنند.

سلامت کندوها و کیفیت گرده‌های حاصل مرتباً تحت نظارت متخصصین این حوزه بررسی می‌شوند تا محصول موردنظر به‌دوراز آلودگی‌های محیطی بسته‌بندی گردد و همگی این موارد مستلزم زمان و هزینه‌های زیادی خواهد بود.

 

خواص دارویی و درمانی گرده گل

گرده گل زنبورعسل منبع قوی مواد معدنی و مغذی بوده و درصد زیادی حاوی پروتئین می‌باشد و می‌تواند مکملی مفید برای ورزشکاران به‌حساب آید.

از فواید آن می‌توان به تقویت اعصاب و کاهش استرس اشاره کرد؛ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گرده باعث حفظ تعادل هورمونی افراد می‌شود.
مصرف این خوراکی به دلیل ترکیبات خاص از جمله زینک بر درمان پروستات مؤثر خواهد بود و بدین جهت از عصاره آن برای تولیدات دارویی جهت درمان استفاده می‌شود.
نکته جالب دیگر دررابطه‌با خواص گرده میزان کالری کم آن و کمک به روند کاهش وزن افراد با افزایش سوخت‌وساز بدن است.

ازاین‌رو مصرف آن برای افرادی که دارای اضافه‌وزن هستند توصیه می‌شود.

برای اطلاع از قیمت و خرید اکستراکتور برقی کلیک کنید.

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا