اسید استیک

قیمت اسید استیک 25 لیتری و عمده

قیمت اسید استیک عمده

اسید استیک یکی از پرکاربردترین ترکیبات شیمیایی است که به طرق مختلف تهیه می‌شود. این ماده در حالت طبیعی از تخمیر میوه‌هایی چون انگور، سیب و غیره ایجاد می‌شود و سرکه خوراکی را تولید می‌کند.

انواع صنعتی آن نیز برای مصارف حوزه پزشکی، پاک‌سازی و استریل کردن و صدالبته زنبورداری مورداستفاده قرار می‌گیرد.
این ماده با عنوان اسید اتانوئیک نیز شناخته شده می‌باشد که در دسته مواد اسیدی قرار گرفته و در فرایندهای اکسیداسیون حضور دارد.

 

استیک اسید چیست؟

این اسید نوعی ترکیب شیمیایی بی‌رنگ حاصل از تخمیر مواد غذایی طبیعی و یا واکنش‌های مصنوعی در کارخانه‌ها می‌باشد که به‌راحتی در آب حل شده و به‌صورت نمک یا به‌اصطلاح “استات“ نیز کارایی دارد.
همان‌طور که اشاره شد نوع آشنای این ماده سرکه نام داشته و در تمام منازل یافت می‌شود. استیک اسید باخاصیت خورندگی و ضدعفونی‌کننده قوی که دارد جهت حلال در ساخت رنگ و انواع رزین‌ها نیز کاربرد دارد.
در مقیاس‌های صنعتی نیز از این ماده جهت تولید انواع الکل و مواد گندزدا استفاده می‌شود. این اسید در عین قوی‌بودن به‌اندازه سایر اسیدهای صنعتی چون سولفوریک اسید مضر و مخرب نبوده و ازاین‌رو در صنایع غذایی جایگاهی ویژه دارد.

قیمت اسید استیک عمده

کاربرد اسید استیک در زنبورداری

کارایی‌های این ماده در صنعت زنبورداری به جهت خاصیت میکروب‌زدایی بسیار گسترده می‌باشد و بدین سبب اسید استیک جزئی جداناپذیر از این حرفه است.

فعالیت‌هایی چون پاک‌سازی کندو و قسمت‌های مختلف آن همچون قاب‌های موم به کمک محلول اسید استیک صورت می‌گیرد.

و پس از تعیین میزان و درصد موردنیاز این ماده، کندوها به کمک این محلول استریل خواهد شد.

جالب است بدانید که اسید استیک هیچ‌گونه ضرری برای زنبورها و یا کلنی‌ها نداشته و در کیفیت محصولات خرید کندو و حتی طعم عسل نیز تأثیر سویی نخواهد گذاشت.

به‌علاوه این فعالیت عموماً در فصول سرد سال صورت می‌گیرد و پس از ضدعفونی شانه‌های عسل توسط این ماده می‌توان شاهد نمو بهتر نوزادان زنبور بود.

قیمت خرید اسید استیک

قیمت مواد شیمیایی چون اسید استیک به مواردی چون منشأ تولید، حجم خرید، کارایی و نوع بسته‌بندی بستگی دارد.

به طور مثال خرید این محصول برای حوزه زنبورداری و در فصولی که بیماری‌های کندو رواج می‌باید به دلیل افزایش عرضه و تقاضا بالاتر است.
درصدهای مختلف این اسید نیز به دلیل دارابودن کارایی‌های متفاوت نرخ قیمتی متفاوتی را رقم می‌زند.

همچنین انواع وارداتی این محصول به دلیل نوسانات نرخ ارز می‌تواند دستخوش تغییر گردد؛ اما قبل از هر چیز برای اطلاع دقیق از قیمت این محصول لازم است تا هدف خود را در استفاده از این محصول معین کنید.

شرایط بسته‌بندی و نگهداری اسید استیک

جهت نگهداری صحیح از این ماده لازم است تا چندین مورد را مدنظر قرار دهید؛ زیرا خاصیت اسیدیته این محصول نیاز به رعایت نکات ایمنی و استانداردهای مشخصی دارد.

برای حفظ کیفیت این ماده دقت کنید که جنس بسته‌بندی مناسب آن مواد فلزی مقاوم و یا شیشه می‌باشد. بدین جهت فلزاتی چون آلومینیوم و یا فولاد می‌توانند مناسب‌تر عمل کنند.

در هنگام سفارش این محصول نیز بهتر است تا از پلمب بودن مخازن حمل‌ونقل اطمینان حاصل کنید.

فاکتور دیگری که باید مدنظر قرار دهید این است که انواع اسید استیک‌های تولید شده در شرایط آزمایشگاهی دارای جدول استانداردها و تأییدیه‌های مجاز بوده و در حجم‌های مشخص 25 لیتری و عمده به فروش می‌رسند.

 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا